fredag 20 maj 2016

Kapitel 5 (Risebergaskolan 2B)




Jag förstod inte. Hur kunde min telefon ringa nu?! Batteriet i telefonen hade ju tagit slut när jag var i fast i hissen… Jag tänkte inte mer på det utan svarade snabbt i telefonen samtidigt som det andra ljudet fortsatte att ringa någonstans i källaren.

Så orolig mamma måste ha varit… Jag tog upp telefonen och tryckte snabbt på den gröna svarsknappen.

”Mamma”, säger jag med darrande röst.

Jag får inget svar.

 ”Mamma”, säger jag igen. Denna gång med ännu mer rädsla i rösten.

”Hallå”, säger någon i luren. Jag hör direkt att det inte är min mamma.

 ”Vem är detta”, säger jag, men jag vet redan vem det är.

 ”Var är min mamma?”.

Svarta Madame skrattar elakt i luren, ”ha ha ha ha ha…..”. Sedan bryts samtalet.



Jag känner hur tårarna bränner i ögonen. Hur kunde Svarta Madame hitta min mamma, var är min mamma? Paniken börjar växa inom mig och jag börjar springa runt i källaren, jag letar efter en utväg. Jag måste hitta min mamma, men jag kan inte koncentrera mig. Det andra ljudet i källaren stör mig. Vad är det för ljud? Det måste sluta…



Plötsligt är det någon som bankar hårt och bestämt på dörren. Den dörr som tidigare var mitt sista hopp ut till friheten. Jag stannar upp och lyssnar. Jag hör mörka röster och blir livrädd. Vem är det nu? Hur ska jag komma ut igen? Hur ska jag hitta min mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar