söndag 8 maj 2016

Skrivarstafetten avsnitt 4 Risebergaskolan 2A


Skrivarstafetten avsnitt 4 Risebergaskolan 2A

 

….en zombiehund. Den började jaga mig. Zombiehunden var otroligt snabb och trots att jag sprang så snabbt jag kunde åt andra hållet, hann den snart ikapp mig. Jag hörde gläfsande ljud och kände att mitt byxben fastnat i något som visade sig vara hundens vassa käkar. Den slet och drog i mitt byxben, jag drog tillbaka men kom inte loss. Nu var jag så rädd att jag skrek rakt ut! – Snälla någon, hjälp!!!

Ingen verkade höra mig. Zombiehunden stirrade på mig med sina blodröda ögon. Hans käkar lät som svärden i fäktning. Med ett ryck så kastades jag baklänges! Mitt byxben var avslitet och hängde och slängde i zombiehundens gap. Precis när jag trodde att det var kört för mig så svalde zombiehunden ner mitt byxben. Vad skulle hända nu? Jag höll andan. Zombiehunden stirrade åter på mig och såg ut att gå till attack. Men då hände något, han började hosta och harkla sig. Pladask så föll han död ner!

Mitt byxben hade fastnat i hans hals och kvävt honom. Jag hade bara en tanke i huvudet, jag måste ut snabbt! Mina ben var skakiga men jag sprang så fort jag kunde. Efter en stund hamnade jag i ett mörkt, läskigt rum. Något andades mig i nacken. Det var den människoliknande varelsen Svarta Madam. Hon spottade och fräste, band fast mig med världens starkaste rep, samtidigt som hon svor en förbannelse över mig. Därefter smällde hon igen dörren. Jag kände att jag blev sjuk och började kräkas. Plötsligt hör jag en ringsignal! Jag får loss handen och når mobilen i fickan. Det är mamma som ringer. Så hörs ännu en signal, är det min väckarklocka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar